lördag, maj 30

Råttan Peter Rätz gråter ut i media - "Bandidos är största hotet mot mig i dag"

Peter Rätz infiltrerade några av de tyngsta krimiella nätverken under 1990- och 2000-talet. 2006 avslöjade Expressen att polisen systematiskt använt sig av infiltration och brottsprovokation. Idag lever han och hans familj under en ny identitet - på flykt från de brottslingar han hjälpt till att sätta dit. - Vi har flyttat 19 gånger på fem år. Vi har inget liv, men jag vet vad som kommer hända. Jag är väl förberedd, säger han i dag.
Senaste fem åren har vi flyttat 19 gånger. Det är jobbigt att flytta en gång, du tänka dig hur det är att flytta 19.
Det jag är mest orolig för är att jag blir skjuten när jag är ute med min son. Vad händer med honom?

Peter Rätz rekryterades i mitten av 1990-talet av polisen för att infiltrera tunga kriminella organisationer som Bandidos, Brödraskapet och Hells Angels. Han klättrade allt högre upp i de kriminella gängen under nio år av sitt liv.
http://www.expressen.se/Nyheter/1.1588432/bandidos-ar-storsta-hotet-mot-mig-i-dag

nedan saxat på fb:

Är man helt vanlig "svensson" och ser ett brott, så kan jag faktiskt förstå att man vittnar om vad man sett osv, det respekterar jag ändå.

Men om man är brottsling själv, och sen av en eller annan anledning väljer att sätta dit sina fd polare/bröder/affärsbekanta, det e bara så sjukt svinigt. Vill man hoppa av, fine,,avsluta alla affärerna och se till o hoppa av i good standing.
Men att tjalla ut folk som är likadana som en själv, tills man fick för sig att bli en god medborgare, är så jävla äckligt.

En riktig råtta är han.

Det jag skulle komma till var att han DEFINITIVT är en råtta. Det är väll en sak om en infiltratör är polis och lever undercover för att komma åt vissa personer, det säger jag inget om eftersom dom redan har valt sida.
Men en snubbe som gillar att vara i "smeten" för att sedan vattna ner sina sk. vänner det har jag inget till övers för.

Hoppas han får leva resten av hela sitt lilla råttliv på flykt och ständigt känna sig jagad som den råtta han är.
https://www.flashback.info/showthread.php?t=927166

1 kommentar:

  1. bra att banditerna har kniven mot hans strupe.
    man ska vara jevligt rädd,om sej, förstår du.
    änglarna sysslar med respekt,och har man ingen respekt, då lyssnar man inte heller på goda råd.

    //marie

    SvaraRadera